سامانه سجاب

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

آموزشی

۱۹ مهر ۱۴۰۲
سامانه سجاب
رسیدن به صفحه اول گوگل

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

رسیدن به لینک اول گوگل با سئو

رتبه‌بندی سایت شما در گوگل به مجموعه‌ای از عوامل و استراتژی‌ها بستگی دارد و نیاز به زمان و تلاش مداوم دارد. در ادامه، چند مرحله و نکته مهم برای بهبود رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل آورده شده است:

 

1- محتوا با کیفیت منتشر کنید 

محتوا با کیفیت: ایجاد محتوای با کیفیت و متنوع که مفید و جذاب برای مخاطبانتان باشد، یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. محتوایتان باید اصیل و ارزشمند باشد و به نیازهای مخاطبانتان پاسخ دهد.

 

2- صفحه ایجاد شده را بهینه کنید

بهینه‌سازی SEO: اطمینان حاصل کنید که صفحات سایت شما بهینه‌سازی شده باشند. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما، بهینه‌سازی عنوان‌ها و توضیحات متا، استفاده از URL مناسب و بهینه، و دیگر موارد SEO مرتبط می‌شود.

 

3- لینک سازی داخلی و خارجی انجام دهید

ساخت لینک: به دنبال جذب لینک‌های ورودی (بک‌لینک) از سایت‌های با اعتبار و مرتبط با حوزه فعالیتتان باشید. لینک‌های ورودی به عنوان نشان‌های اعتبار برای گوگل عمل می‌کنند.در کنار آن لینک سازی داخلی را به کلمه کلیدی هدف انجام دهید

4- حجم عکس،فونت،js،css را کم کنید 

سرعت بارگذاری سایت: به بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت خود اهمیت دهید. سایت‌های با سرعت بارگذاری بالا معمولاً رتبه‌بندی بهتری در گوگل دارند. از ابزارهای مختلفی برای اندازه‌گیری و بهبود سرعت سایت استفاده کنید.

 

5- ساختار و دسترسی راحت برای کاربر ایجاد کنید

ساختار سایت: سعی کنید لینک های مهم و کلمه کلیدی مهم را در فوتر و حتی هدر سایت خود استفاده نمایید ، فرض کنید شما میخواهید کلمه کلیدی “سئو سایت” را به لینک های اول گوگل برسانید ، پیشنهاد می گردد این کلمه حتما در منو سایت شما هم باشد.

6- سایتتان را برای دیوایس موبایل بهینه سازی کنید

موبایل فریندلی: سایت شما باید به درستی در دستگاه‌های موبایل بارگذاری شود و تجربه کاربری برای کاربران موبایل بهینه باشد.بیش از 70 درصد کاربران با موبایل سایت شما را اجرا می کنند.

 

7- محتوا ها را در بازه های منظم منتشر نمایید

انتشار محتوای مداوم: سعی کنید به طور مداوم محتوا ارائه دهید تا ذز گوگل به‌ روز باشید و به شما توجه کند.

 

8- کاربران سایت و کلیک ها را بررسی کنید

رصد و تجزیه و تحلیل داده‌ها: از ابزارهای تحلیل وب مثل Google Analytics استفاده کنید تا عملکرد سایت خود را مشاهده کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.این عملکرد ها می تواند بروز رسانی صفحات سایت ، اضافه کردن عکس،ویدیو و حتی یک پاراگراف متن باشد

 

9- به ظاهر سایت خود اهمیت دهید

تجربه کاربری (UX): توجه به تجربه کاربری کاربران و ارتقاء آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاربران باید به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.داشتن سایتی زیبا می تواند کاربر را جذب نماید.

مرتبط ، سئو سایت در رشت

10- حضور برند شما در شبکه های اجتماعی

ترویج اجتماعی: حضور در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک محتوایتان در این شبکه‌ها نیز به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند و باعث سیگنال های مثبت شود.

 

11- انتشار رپورتاژ آگهی

لینک دهی خارجی هدفمند: بهتر است در بازه های مختلف برای برخی از کلمات خود در سایت های خبری یا هم حوزه یک مقاله با کیفیت نوشته و آن را به کلمه کلیدی خود ربط دهید و سپس منتشر نمایید،البته برای انتشار رپورتاژ آگهی سعی کنید که رقبا را بررسی نمایید و تا جای ممکن سعی داشته باشید که چند رپورتاژ آگهی را با هم انتشار ندهید ، کمپین رپورتاژ آگهی ریسک بالایی دارد پس سعی کنید بهترین استراتژی را پیاده سازی کنید.

 

12- بروز رسانی محتوا

بروز رسانی محتوا ها بر اساس ایمپریشن: با ورود به سرچ کنسول سایت خود می توانید محتوا هایی که ایمپریشن بالایی دریافت کرده اند را بروز کنید،این عمل باعث رشد CTR نرخ

مرتبط ، طراحی سایت در رشت

نتیجه گیری :

در نهایت، به خاطر داشته باشید که به رتبه‌بندی سایت در گوگل نیاز به صبر و مداومت دارید. نتیجه‌گیری ممکن است مدت زمانی طول بکشد. همچنین، الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم به‌روز می‌شوند، بنابراین شما باید با تغییرات آنها همگام باشید و استراتژی‌های خود را تطابق دهید.

4.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *